Kuchyňa Lidla

Restovanie zeleniny

Blog

Restovanie zeleniny

Tradícia restovania zeleniny pochádza z ázijskej kuchyne. Na panvicu pridáme malé množstvo oleja a za občasného miešania krátko restujeme, aby si zachovala svoju prirodzenú chrumkavosť.

Zeleninu môžeme taktiež fritovať, čiže vyprážať ponorenú v oleji. Najprv sa namarinuje alebo sa namočí do cesta (napr. palacinkového). Cuketa alebo baklažán sú vynikajúce na obaľovanie – nakrájanú zeleninu pripravíme podobne ako rezne. Aby sme ozvláštnili chuť, do strúhanky môžeme pridať strúhaný kokos.

Pri restovaní a fritovaní zeleniny by sme mali pamätať na to, že:

  • zeleninu musíme vyprážať podľa hmotnosti – na začiatok dávame na panvicu takú zeleninu, ktorá si vyžaduje dlhšiu dobu restovania (napr. mrkva). Neskôr pridáme ľahšiu zeleninu (napr. cibuľu, špenát).
  • Restovanú zeleninu podávame ihneď po jej príprave (neohrievame a ani ju opätovne nerestujeme).
  • pri fritovaní zeleniny zohrievame olej na teplotu maximálne 130-180 ⁰C - správna teplota oleja zabezpečí, že do zeleniny nevsiakne zbytočne veľké množstvo oleja.
  • na restovanie zeleniny je najvhodnejší arašidový olej.
  • počas restovania by sme mali udržiavať stabilne rovnakú teplotu oleja.
  • najlepšie je na panvicu naliať olej iba jedenkrát a opätovne ho už neprilievať.
  • po fritovaní zeleninu osušíme od prebytočného oleja papierovými obrúskami.
  • akciova_ponuka

  • akciova_ponuka

Komentáre (0)

zrušiť

zobraziť menej

Newsletter
Zaregistrujte sa

Newsletter