0

Ako grilovať zdravo?

Niekoľko základných pravidiel, aby grilované jedlá boli nielen chutné, ale aj zdravé:

  • Čistý gril – pred každým použitím treba rošt dobre vyčistiť, pretože prípadné nečistoty môžu byť zdrojom otravy alebo môžu pokaziť chuť jedla.
  • Negrilujeme mrazené ani čiastočne rozmrazené potraviny.
  • Negrilujeme potraviny ošetrené dusičnanmi – tie sa vplyvom vysokej teploty rozkladajú a uvoľňujú karcinogénne nitrozamíny.
  • Mastné potraviny grilujeme na grilovacích táckach – tuk kvapkajúci na rozžeravené uhlie uvoľňuje škodlivé látky - aromatické uhľovodíky, tzv. polycyklické aromatické uhľovodíky (PAU).
  • Na grilovanie nepoužívame vyzreté ani údené mäso.
  • Na rozpaľovanie používame prírodné podpaľovače, ktoré zhoria úplne a bez zápachu - mäso tak nenasiakne pachom a škodlivými látkami.
  • Podpaľovače počas grilovania už nepridávame.
  • Ako podpaľovače nepoužívame benzín a oleje - uvoľňujú škodlivé plyny, ktoré môžu preniknúť do jedla.
Zatiaľ nikto nekomentoval

Najnavštevovanejšie
recepty za 24 hodín

Pozri sa, čo sa dnes varí najviac.

Otvárame nový e-shop

Pie chupa chups cake dessert marzipan. Apple pie lollipop bear claw liquorice caramels bear claw gummies. Oat cake sesame snaps sugar plum dessert cookie cake chocolate halvah tootsie roll.

Zobraziť viac
Nastala neočakávaná chyba

Skús znova, prípadne neskôr. Ak sa chyba opakuje, neváhaj nás kontaktovať.

Na našich webových stránkach používame rôzne nástroje, ktorých použitie zahŕňa spracovanie údajov (vrátane osobných údajov), ktoré sú potrebné na zobrazenie webovej stránky a jej správne fungovanie, prípadne sa používajú na pohodlné nastavenie webových stránok, na vytváranie anonymných štatistík, či na zobrazenie personalizovaného (reklamného) obsahu. Ďalšie informácie môžete nájsť v našom Vyhlásení o ochrane osobných údajov. Naše impressum nájdete tu.


Súhlasím Viac info